19 november 2011

Idag har det varit precis exakt en sådan dag som jag ville ha! Vaknade kl 8.30 varmt och skönt inne, tog en timmes promenad med Holly och forade och släppte hästarna. Mötte svärmor med Frodo i regnet som hakade på våran promenad. Bestämde att det var dags att titta ut adventsgranar snart.

När jag kom in i vårat varma hus igen stod det tända ljus överallt och allt i frukostväg var framdukat- ägg, bröd, salami, ost, yoghurt, oboy, kaffe, gurka, juice... Mums! En riktig lördagsfrulle. Käkade i soffan och Björn fick massage efteråt. Han är värd allt.

Framåt 12 kan inte Ros-Mari hålla sig längre " nu ska vi hugga gran, JA!" sagt och gjort vi tog traktorn över gärdet och sen knallade vi in i skogen där vi hittade ca 8 granar "en på altan också" " och en i stallet" " Calle o Gun brukar vilja ha en" ....
Så mina kära läsare det är ingen mindre än jag själv som kör traktorn på bilden nedan, helt själv! Javisst är jag stolt som ett litet barn som precis lärt sig cykla.

Jag tvättade även bilen när jag kom tillbaka och fått ordning på granarna. Sedan kom Turid med kyckling och wookgrönsaker som vi tillagade och frös in till Sälen på tors!

Och i detta nu dricker jag en screwdriver i väntan på Björn som är på Biltema med grannen och lovade att köpa med mat hem. Får se vad det blir,börjar bli hungrig efter denna aktiva dag.

Undrar om grabbarna skulle komma ikväll...?

Puss

0 kommentarer:

Skicka en kommentar