15 december 2011

Nån hade lucia-känsla häromdan!
Fick en Flashback från när jag var ca 9 år och blev vald till klassens lucia. Var nog för att jag hade längst hår i klassen. Jag vet att pappa frågade om han kunde få låna mitt röda luciaband... Jag kommer inte ihåg vad han sa att han skulle ha det till, men jag sprang och hämtade det till honom. På julaftonsmorgonen gick vi ut till stallet som vi själva hade byggt i en del av garaget. Där stod Kristall och Frisko som vanligt. Men Kristall hade mitt röda luciaband runt magen! Min första egna häst, ett shettissto.

På tal om hästar, vi är påväg hem från djurtandvårdskliniken i Söderköping just nu. Har varit på kontroll för käkfrakturen på Lasseman. Det gick bra, röntgade och konstaterade att det läker bra, men en tand kommer förmodligen att stötas bort så småningom.
Återbesök om ett år igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar