14 december 2009

Ja, men vi börjar väl veckan med att vara ledig idag. Gu så sköönt! Jag vet dock inte vad jag ska göra med all tid. Måste ju köpa julklappar iofs!



I lördags va vi på Alicias dop. På film är det ju alltid nån som kommer försent när allt börjat o prellen talar. Alla hör när porten öppnas o skorna ekar i hela kyrkan. Ja, i lördags va det just det här Björn o jag råkade ut för. Så typiskt o jag skäms fortfarande. Nu i efterhand insåg vi att vi hunnit åka till stallet efteråt istället.

Jobbiga minnen väcks när man sitter i kyrkan. Speciellt när Ellinor sjöng. Det är alltid så fint, men det påminner om alldeles för jobbiga tider. Trodde inte jag skulle reagera överhuvudtaget faktiskt.

Efter dopet va det julbord i Rimforsa som stod på TO-DO-listan. Med Björns jobb, fast det är i stort sett delar av hans familj mest. Vi sov kvar där på Storgården som det hette. Jättebra mat o det stod på lappar vad de kom ifrån. Bara från östgötatrakterna. Och så började det snöa på kvällen med. Och nu ligger det kvar ett ganska tjockt lager. :D


Natten till idag va vi hundvakt i Tostebo. Det är så fint här ute på landet o man slipper alla motorljud. Men det är inte lugnt för det. Björn va borta hela dan igår o fyllde på flis o levererade ved. Och så har vi 30 får, 2 baggar o en lillebror att mata också.
Inatt fick Björn larm igen och va tvungen att åka till Nykil för att fixa med flispannorna igen.



SNÖÖÖÖ

1 kommentarer:

Anonym sa...

landet.......mm......som bomull för skälen ;) /mami

Skicka en kommentar