04 februari 2010


En ynklig Spaghetti&köttfärsås som fått en dos lugnande.
Såhär såg det ut igår hos vet.
Imorse fick jag panik och tappade allt hopp igen. Killen ville varken dricka eller käka nåt :( inte rört nåt under hela natten...
Matade honom med lite betfor ur handen, då tog han ett par tuggor iaf.
Jag höll på att svimma när jag gett honom sprutorna, bara skakade. Hatar sånt, det va ju inte den lilla knylen heller!
Både mamma och pappa hjälpte mig imorse. Mamma gick ett par min med honom i ridhuset, det va nog en bra idé o han verkade pigg trots allt?
Efter nån timme bestämde vi oss för att lämna honom ifred så han fick ro att kunna äta o dricka.
Efter några timmar åkte jag dit igen, men utan resultat. Inte rört maten/vattnet...
Det viktigaste är väl att han får i sig vätska, så jag bytte ut vattnet igen så det va ljummet o försökte med allt för att få honom att dricka. Blev hopplös igen då han vägrade.
Men tillslut lyckades jag! Riktigt bra.
Blötte upp kraftfoder o geggade med det i ca 10 min. tills det blev som en gröt. Fyllde på med mer ljummet vatten så det blev mer som en soppa. DET åt han. Han åt som en häst o sörplade i sig allt! Hoppet är tillbaka.
Fyllde hela tiden på med vatten när han sörplat i sig, smög i lite betfor o lusern mellan tuggorna. Tillslut blev det inte roligt att käka ur en skumtomteburk, då knuffade han bara på min hand o ville äta ur den.
Direkt efter detta började han skaka. Han skakade i hela kroppen? Han såg hängig o trött ut. Vad fan! När det va så bra nyss... men han fortsatte att stå o tugga i sig hösilaget.
Åkte inte därifrån förns jag pratat med vet. o han slutat skaka.
Ska dit om ett par timmar igen o se hur han mår.
Vill bara att det här ska bli bra NU...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar