03 februari 2010

Idag har det varit en lång dag. I förrgår var Lazagne blodig på hakan (igen) när han släpptes in. Vi konstaterade att han fått en brodd-kick. Dagen därpå (igår) kom veterinär o sa att vi måste ta honom till en hästtandläkare snarast, senast imorn(idag). Han fick smärtstillande sålänge. Vi fick tid kl 11 idag hos tandläkaren i Söderköping.

Dagen började med att jag knappt kom ut med bilen pga all snö! Kom till stallet till slut, där stod Lazagne o skakade o svullnaden hade gått upp på högersidan. :( inte kul att se honom i det skicket.
Pappa hade firmabilen med transport redo.
Påvägen till Söderköping ringer mamma o säger att hon blivit biten av en av hundarna när hon försökte sära på dem vid ett hundben-slagsmål. Great day!
Björn ringer till mig, samtidigt som pappa pratar med mamma i telefon, o berättar att plogbladet på traktorn gått sönder. Otur även för honom idag.

Inte nog med det, pappa fick maginfluensa på vägen? Sprang ut o spydde lite då o då iaf.

Tandläkaren röntgade Lazagne o såg att han har en käkfraktur. Plus att det var flera sprickor vid området. Såg ut som en krosskada. Han var jätteduktig under hela dagen. Det största problemet nu är att få honom att kunna äta igen. Vi fick köpa antibiotika, metacam, lusernfoder o vaselin. Så nu har vi lite att pyssla med.

Det känns som jag har så många frågetecken nu o jag är SÅ JÄVLA OROLIG för honom :(
Jag har pendlat mellan gråt, hopp, förtvivlan, oro, medlidande hela dagen. Jag har inte råd med dethär. Nu försvann hoppet igen...

1 kommentarer:

Skicka en kommentar