21 maj 2012

Lördagen: Björn jobbade med David hela dagen. Holly väckte mig kl 08.30 så städade vi och tvättade innan morgonpromenaden 6 km.
Kokte mig ett ägg och käka lite yoghurt innan jag bjöd över grannarna på nybakade kladdmuffins och kaffe.

Gick upp till Rosa och började tova på ett grytunderlägg.
Lämnade Holly där och cyklade till David. Tog en grogg och cyklade vidare till Ronja och Marcus.
Där blev det grill, ölspel och goda groggar med 1-meters sugrör.
Cyklade enda hem på natten 1,3 mil. Väääldigt vingligt och sista uppförsbacken (ca 500 meter hemifrån) hamnade jag i diket. Jag va helt slut och Björn försökte peppa mig att det va den sista backen men jag blev bara förbannad haha.

Söndagen: red till Pinge och Elin på förmiddagen med båda hästarna där det var "hästlekis". Dvs massor av läskiga hinder som hästarna fick öva att gå på. Jag gjorde en jävligt snygg entré med Lazze som blev livrädd när jag fick tag i plåthinken. Han skenade i panik över hela planen, nära att springa in i 2 andra hästar (var ca 20 hästar totalt) blev tvungen att slänga hinken för att få stann på honom. Så jävla pinsamt! Det är ju också ett sätt att få uppmärksamhet...
Ingen skada skedd iaf! Och han var inte ett dugg rädd när vi gick fram och skramla med hinken när jag hoppat av och gick bredvid! Annars klarade vi alla hinder tror jag.

Kvällen avslutades med Stångebro gatukök, storhandling och PW.

Peace!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar