28 april 2009

Helgen har varit bra trots min feber och svaga kropp. Men alla har varit så snälla och tagit hand om lilla mig. 33 st var vi, jag o en tjej till. Hon blev tyst ett tag när jag förklarade att hon va född samma år som min mamma :) Snittåldern låg väl på 40, men jäklar va de höll igång. De super värre än vi ungdomar!
Vi var på ett slags museum för gamla, extremt välvårdade bilar. Det fanns även nya bilar. Man kunde hyra en plats i en glasmonter för strax över 2 000 kr/mån. Det är typ det enda jag kommer ihåg/förstod efter den engelska guiden med tysk brytning.





3rätters varje kväll, och alltid en ny soppa till förrätt. En kväll beställdes det in ett antal 1L-öl i jättestora glas som jag knappt kunde lyfta. Tur man inte fick in så stora vinglas :) Samma kväll gick vi till en irländsk pub? Det va lite konstigt för den låg nere i ett stängt varuhus, men jääklar vilket drag det var därnere! Liveband som spelade irländsk.

Efter ett tag ville några iväg på strippklubb, men jag hängde med ett annat gäng till östberlin. Vi var väl 8-9 st som hamnade på en klubb som taxichauffören rekommenderade. Det va ett bra ställe och vi buggade och dansade en massa andra konstiga "gäng-danser" haha. Vid 4tiden åkte vi tillbaka mot hotellet men hamnade på en krog precis brevid. Halv 6 gick jag och la mig tror jag. Men jag hörde att några va kvar till halv 8 usch haha.


Berlinmuren
Sista dagen hade vi faktiskt en kort konference, sedan blev det en liten cykeltur på 3 timmar/1,4 mil. Självklart en öl-paus för att orka med. Men den här dagen var jobbig, riktigt jobbig.
__________________________
Sen i söndags har jag och älskling bara legat i soffan/sängen o knappt kunnat röra oss. Nåt jäkla virus. Han har feber och jag har ont i halsen. Orkar inte rabbla alla andra symtom som håller på att döda oss..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar