23 februari 2011

Nu är det varmt här hemma! Har burit ved hela morgonen (inte riktigt) och eldar på som fan. Börjat sova i pyjamas igen med en extra filt på täcket. Kallt när man är ensam. Inte nog med att Björn är i Österrike, nu har jag lämnat bort Holly till mamma och pappa de senaste dagarna. Funkar inte när jag bara jobbar kväll. Men idag fick jag ett dagspass pga sjukdomar på jobbet. Yey!
Har fått hjälp av grannarna Jessi och Tessan att ta in hästarna och igår bad jag svåger Joar. Såklart glömde han. Precis som sin bror...
Idag kan jag ta in dem själv eftersom jag slutar tidigt!

Inga större problem att va ensam faktiskt. Dock så finns det mindre problem. Typ som att veden tog slut första dagen. Fick elda lite gamla plankbitar som fanns i vedbon. Var tvungen att tömma askan häromdagen också och då är det ganska svårt att tända en ny brasa. Hade dessutom inga bra tidningar att tända med. Så då rök hela telefonkatalogen. Var frustrerad redan innan för vattnet i stallet hade frusit igen så jag sprang fram och tillbaka med hinkarna fulla med vatten.
I sådana lägen brukar jag bara skrika och kasta nånting och tillslut skita i det, så kommer Björn och fixar. Men nu hade jag inget val. Bara bita ihop.


Nu ska jag åka till tandläkaren. Ska släppa ut hästarna på vägen, tanka och slänga lite glasflaskor innan...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar