20 september 2011

A: Jag måste rida ikväll.
B: du red ju igår! tänk vad mycket tid du skulle ha över om du inte red..

Sant, men ridningen ger mer än bara ridning.
- frisk luft
- muskler
- motion
- balans
- utrymme att rensa tankarna
- kärlek från och till hästarna
- stimulerar mitt fritidsintresse
m.m...
allt på samma gång.
Igår blev det därför en långtur med fokus på:
tempo i skritt & hålla form.

Idag red vi lektion för Madde på ridbanan i Uggletorp. Fokus:
sidföra & halvhalt. Även form och tempo för min och Lazagnes del.
Det gick bra idag.

I övrigt har jag det också bra. Mat på bordet, kommer i tid till jobbet och bilen rullar.



En annan som också har det bra:


Självklart är det inte min hund, hon får inte ligga i sängen!

Nä, det här är mamma & pappas hund!

De som är så noga med att hundar INTE får ligga i sängen minnsann...



0 kommentarer:

Skicka en kommentar