03 januari 2012

Jävla skit va tråkigt det är att vara sjuk!
Man kan bara ligga i sängen som ett mähä.. Jag läste i Egenvårdguiden som vi har i medicinskåpet för jag inte stod ut längre. Vet ni vad det står under feber och halsont?

"Vila, ansträng dig inte. Har du ingen aptit behöver du inte äta men drick mycket. Låt febern värka ut själv för det är kroppens naturliga försvar för att ta död på bakterierna. Halsont går inte att bota, det är bara att vänta ut det. För att lindra kan man prova att dricka något kallt eller något varmt.
Det kan vara bra att komma upp och röra lite på sig och kanske ta en kortare promenad så kan det kännas bättre."

Hoppas jag blir frisk fort, jag har följt varenda råd här men det värsta är att man mår bara en liten liten smula bättre en kort stund...

Nu ligger jag i ett varmt bubbelbad med en rykande kopp te. Holly kommer in ibland och tittar till mig. Sötnos, hon märker nog att matte inte flänger runt som vanligt.

Hoppas ni slipper detta. Puss

0 kommentarer:

Skicka en kommentar