08 mars 2012

Jaa, jag touchade ju ett rådjur igår med Audin. Skulle skjutsa Björn kl 06 som jobbar i Vårdsberg i veckan, så vi åkte genom Lambohov. Vafan, jag åker grusväg varenda dag genom skog och fält men har aldrig kört på nåt djur. Men händer det så händer det i stan!

Blev inget på bilen för jag hann nita rätt rejält, så vi stod i princip still när vi touchade rådjursrumpan. Ingen skada skedd och rådjuret sprang vidare oberörd och vi hittade inget på bilen. så vi åkte vidare.
Imorse däremot såg jag att det lös dålig när jag skulle åka till jobbet. Upptäcker att en reflektor i just vänster strålkastare lossnat. Hinner tänka att "jag kollar om det går att få dit den på lunchen" ingen big deal.

Parkerar samtidigt som Roger, som besiktar skador på plåtverkstan, så jag visar honom lite snabbt. Då upptäcker vi att strålkastarn sitter löst och har knäckt till en liiiten spricka i framskärmen...
Fan! Bara ringa försäkringsbolaget så de får fixa detta. Jag hade ju dock inte gjort någon anmälan till polisen, så nu kanske jag får böter för smitning...?
För enl. svensk lag förstår ni, så måste man anmäla alla trafikolyckor där klövvilt är inblandat.

Tack för mig !

0 kommentarer:

Skicka en kommentar