24 augusti 2010

Hemmafru

Idag är jag äntligen ledig efter att ha jobbat fredaglördagsöndagmåndag. Började dagen med att baka scones eftersom vi inte hade nåt bröd. Björn har klippt färdigt vägkanter för iår, så nu jobbar han hemma igen. Och det är det bästa jag vet när han kommer hem och äter frukost och lunch med mig när jag är ledig eller börjar sent.
Hade inte mycket till mat hemma överhuvudtaget så jag slängde ihop en pizzadeg också!


Dagens lunch.. med ananas, creme fraiche, majs och rödlök på.


Jag har även hunnit med en välbehövlig och underbar ridtur idag. Lazagne är mycket duktigare och jag har blivit skarpare så det böjar likna nåt. Lillan följer med på släp i grimskaft. Inte alltid så lätt att hinna med när vi travar för hennes korta ben. Min arm är sträckt rakt bak samtidigt som jag försöker rida lätt och inte ramla bakåt. Träning, träning!
Nu ska jag ta en till cider, fortsätta lyssna på Offspring och skruva upp den där förbannade skohyllan.
HEJ

1 kommentarer:

Anonym sa...

aaah, livet som hemmafru är icke att prata illa om :p
Ni Gina brudar får ta o komma ner o hälsa på johanna o mej snart :D Kram jessika

Skicka en kommentar