01 oktober 2010

Igår blev det en morgonritt för bara mig och Lazze, utan Lillan. Det gick skitbra förutom ett par glädjeskutt på åkern... Men vi älskar gärden båda två!


Igår var Holly en jobbig hund. Hon rymde, hon gjorde inte sina behov under morgonpromenaden och drog i kopplet, hon åt ingen mat, hon spydde i bilen, hon gick efter mig hela morgonen för att hon inte fick va ute och hon gnällde och tyckte synd om sig själv.
Idag har hon varit helt underbar! Hon väckte mig kvart i 8, då la hon huvudet på sängkanten och tittade på mig, sen pussades vi lite. Gick en morgonpromenad utan att dra i kopplet. Både kissade och bajsade påvägen till stallet. Åt upp all(!) mat när vi kom in. Sedan dess har hon legat vid mina fötter och sovit hela förmiddagen.
Nu är hon 7 månader och då måste man vara lite trotsig, fast egentligen är hon världens finaste. Det har hon bevisat idag iaf! Hittills...
Det bästa med Holly är att hon vill vara med oss hela tiden. Lagar man mat lägger hon sig i köket, tittar man på tv ligger hon bredvid soffan och på nätterna sover hon bredvid våran säng. Älskar den där hunden, och skulle det hända henne nåt skulle jag gråta blod! Det är vi som har uppfostrat henne och håller fortfarande på att forma henne till den hund vi vill ha, och som hon har alla förutsättningar för att bli.
Nu blir jag nästan lite tårögd, när man förstår att det är en familjemedlem. Hon är värd det bästa och det ska jag försöka ge henne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du,Björne å Holly är gjorda för varandra <3 ni har många fina år tillsammans framför er.Som din mamma är jag vääääldigt stolt och jag älskar er alla 3 sååå otroligt massor mer än ni kan föreställa er <3 Lav ju <3 //mami,svärmor,gammatte

Anonym sa...

Mami "lav ju"!??? Lotta.. Vuxenpoäng? NOT

Skicka en kommentar