23 november 2010

Aktuellt ämne: SNÖ

Haha, shiiit vad det snöar! Vet inte om jag gillar det eller inte... Jag har väl nån typ av hatkärlek till det här vädret. Vill såklart ha massa snö, men det behöver inte komma så mycket på en och samma gång. Gillar inte att Björn måste åka ut mitt i natten och röja. Och att dörren på jobbet frusit fast? Och att hästarna inte kan gå ut. Gillar inte heller att köra sakta/försiktigt. Gillar inte att det snöar i ansiktet.


Men jag gillar att se Holly busa i snön och kasta snöbollar till henne. Jag gillar att frysa för att sedan komma in i värmen o mysa med tofflor och filtar. Jag börjar gilla att elda. Jag gillar att sladda och jag gillar mössor/vantar. Och framför allt så gillar jag att åka skidor! Och skoter.


Man måste nog passa på att utnyttja snön, annars tycker man bara att det är jobbigt.

Min älskade pappa och jag


När man var liten var det så roligt att leka i snön, man kunde bygga kojor, snögubbar, ljuslyktor, tunnlar. Åka spark, pulka och tolka efter hästen. I helgen ska jag utnyttja snön till max och åka skidor hela dagarna! JAJEMÄN

0 kommentarer:

Skicka en kommentar