08 november 2010

Började helgen med rockfest! Det var överaskningsfest för Björns kusin Olle som var hemma från Norge en sväng. Såhär såg vi ut under kvällen:

David, jag, Matilda, Joar och Björn (kanske snyggast av alla?)


Blev ingen bakisdag/sovmorgon på lördagen trots en rockig natt. Nä, för på lördagen var det planerat för uteritt. Adrian och Cathrin hade anordnat en Hubertusjakt kl 10-12. Vi skulle rida genom skog och mark, 12 hästar, avsluta med ärtsoppa över öppen eld och punch.
Vi red hemifrån kl 09.30, Björn gick med Holly och Lillan och jag red Lazagne. "Det tar bara 30 minuter genom skogen, det är bara 2,5 km"
.....Vi var framme ca 10.35 hos de andra som snällt stod och väntade på oss.
Varför?! kan jag aldrig vara i tid? Bra fråga...
Påväg hem igen, den långa vägen genom skogen
Underbar dag! Så mycket roligare att rida ut med lite sällskap och lite tempo.
Söndagen började lika underbart. Då blev det tomtegröt och julskinka hos svärmor. Sedan gick vi ut och kollade på några lämpliga tomter.
Resten av dagen spenderade vi i Ledberg hos familjen. Som vanligt hade de en söndagsstek på gång och det bjöds på äpplepaj och kaffe efteråt. Vi spårtränade med Holly och Azka i skogen och Malin fick ge mig en helkroppsmassage.
Just det, jag måste ju förklara bilden ovan! Den tog jag alltså igårkväll vid 20-tiden. Det är i "jesus-bussens" verkstad. Vildsvin, drygt 50 kg där han hänger. Vidrigt att de går på gärdena precis här ute om nätterna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar