27 augusti 2012

Helgen har varit fullspäckad.
Fredag: Rida, springa, räkor, paj, vin & ost&kex med grabbarna.
Lördag: loppis i skeda loge. Jag fyndade en vinterjacka:50 kr, stigläder till nya sadeln, grimma, sadelgjord och benskydd. 2 ringar för 1 kr/st också!

På eftermiddagen blev det kalas för 15åriga lillasyster i Ledberg.

Kvällen bjöd på kräftskiva hos Basse & Milla med nästan 30 pers!

Söndag: upp kl 09.30 dags för loppis/marknad i Tostebo! Jag hade lite gamla hästgrejor som är för små för Lazze. Blev av med nästan allt! :) sålde även min gula onepiece.
Hade ponnyridning för en tia och där drog vi in minst 100 kr. Oj, va barnen ville rida. Lillan somnade sista timmen när det blev lugnt, så hon fick stå lös utan att röra sig ur fläcken. Duktiga shettis.
Blev en ridtur på 1,1 mil med Ronja på kvällen. Underbart väder och dyngsvettig häst. Mina ben var rätt möra och med endast en korv med bröd i magen till frukost/lunch(+lite kakor&4 koppar kaffe) var energin obefintlig efter denna runda.

Älskling hade som tur var torsk och ädelostsås på spisen när jag kom hem. Blev ett True blood-avsnitt innan läggdags. Har säsong 5 hemma nu !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

AAAAAHHHHHH!!! den måste jag få låna... :D pöss <3//Mami

Lickis sa...

Du har ju inte sett säsong 4 än ;) sa ju att vi har den utan text. :) puss

Skicka en kommentar