02 augusti 2012

Nu kan vi bocka av risk2an också. Ska erkänna att jag var lite nervös igår inför det här. Tappad motorcykel=åka hem på direkten. Man kunde alltså kugga på den här skiten. Men det gick bra!

Fick frågan förut vad det kostar mig att ta mc-kort. Över eller under 10 000?

Körkortstillstånd/lämp : 220 kr
Privathandledare Olle: 170 kr
Privathandledare Rosa: 170 kr
Risk1: 800 kr
Risk2: 2800 kr

Teoriprov: 220 kr (bokat)
1 körlektion: 550 kr (bokat)

Uppkörning: 1500 kr (obokad)

Och så har jag lagt ca 9000 kr på hojen. Samt köpt mc-kläder för ca 4500 kr.

Har fått låna en skiva med teoriprov och en A-körkortsbok. Köpt delvis begagnade kläder och har bra möjligheter att övningsköra privat så jag slipper betala flera tusen för att ta körlektioner. Och nu även en egen hoj att åka på.

Längtar tills jag och Björn kan åka iväg själva och bara glida runt. Det är roligt att vi gjort det här tillsammans. Fick teori-tid på samma dag och tid t.o.m :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar