04 september 2012

Jaha, årets älgjakt här uppe var över ganska fort. Min farbror Kenth sköt en ko (utan kalv) efter 1,5 timme första dagen. Förmodligen har björnen tagit kalvarna för hon hade slutat producera mjölk men spenarna var "använda".

Jag målade en av bodarna igår eftersom vi fick så mycket tid över den dagen.
Vi lagade mat över murikkan på dagen och åt ett par lokala tunnbröd på kvällen. Firade den fällda älgen med några glas rödvin. Var ute precis hela dagen från 06-21 och åt både frukost, lunch och middag ute.

Idag har vi fällt några björkar. Jag har kört fyrhjulingen och lastat/lossat stock.
Jag och Holly tog en löptur till brevlådan (2,1 km bort) och när vi kom hem igen hoppade jag i forsen. Skulle gissa på ca 12 grader(kan ta reda på det imorn).
Vi har även plockat lite blåbär jag och Holly.
Idag gräddade vi våfflor över öppen eld . Var även framme i Funäsdalen där jag köpte en låda vin och ett par nya jakt/utelivs-brallor.

Japp, det är livet här uppe i Härjedalen! Imorn är vi medbjudna på jakt med min farbror Per-Anders som bor här uppe. Så nu ska jag packa ryggsäcken igen och krypa till sängs.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar