25 september 2012

Vilken lugn helg jag har haft. Riktigt höstmys. Jag gillar hösten trots att det blir mörkare och mörkare.
I fredags bjöd Rosa över oss på världens godaste kvällsmat tror jag: pepparbiff, lövbiffrullader med gorgonzola, potatisgratäng, rödvinsås och en stor färsk sallad till och Italienskt rödvin. Till efterrätt fick vi en stor fruktsallad med glass och maränger till. Himla mysig kväll med tända ljus, värme och glädje och regnet som föll på ett behagligt avstånd utanför burspråket. (poet?)

Lör: Kl 10.30 var jag i Gårdsätter för KM i hoppning. Regnet stod som spön i backen. Dressyren blev inställd. Hälften av starterna drog sig ur i hoppningen. Men vi körde ändå det lilla glada gäng som kom. Jag var banpersonal iår, tog tid och skrev resultat. Man fick akta sig när det kom en häst i galopp genom vattenpölarna på banan.

Det var skönt att komma hem och in sen efter en förmiddag i regnet. Jag och Björn kröp upp i soffan och kollade på "Bröllopsfotografen".
På eftermiddagen gick vi bort till våran tilltänkta tomt med Arne & Rosa och mätte och dividerade. Fortsatte snacket över en kopp kaffe hos oss.

Varken jag eller Björn hade någon lust att åka iväg eller hitta på något alls på kvällen så vi blev hemma framför datorn med rödvin & popcorn. Letade husleverantörer och forskade i var man ska börja detta husbygge.

Tog oss ut en sista gång i regnet runt 22-tiden för att ta in hästarna och gå kvällspromenaden med Holly. Stannade till vid Jockes garage där han och Tomas pysslade lite.

Sön: vaknade 07. Somnade om. Vaknade 09, cyklade till stallet. Red 5,6 km på Lasse. Vindstilla, grått och mulet, helt tyst och inte en människa ute. (precis som det brukar vara ute på landet, men det var liksom extra tyst).
Kom hem igen strax före 11 och då sov fortfarande Björnen i huset.
Käka frulle, gick rundan med Holly tillsammans. Tog motorcyklarna till mamma & pappa där det bjöds på jättefin lasagne och Chokladpudding!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar