05 november 2012

Just nu vill jag ha lugn och ro, mys och pyssel. Inte så mycket fart och fläkt som det varit på mig innan.

Längtar så förbannat mycket till jul! Snö och mörker, levande ljus och ständigt liv i brasan. Doften av pepparkakshuset och glöggen...

Blev näääästan en kritvit helg haha. Tog en starkvinsglögg på Olles kalas igår.

Gick till stallet vid 09.15 igår och kom in 12.30 stelfrusen om tårna, knäna och fingrarna. Björn hade börjat klyva ved men inte tänt någon brasa sen i fredags så det var bara 15,0 grader inne. Källar-känsla i hela huset, usch luktar typ kartong och golvet är som ett rått stengolv. Så jag tappade upp ett varmt bad och chockade fötterna. Badar typ 3 ggr/år? Och bara under vinterhalvåret så det var extra skönt. Efter ca 20 min när jag har det som skönast, läser Hippson, dricker te och äter clementin, ja då kommer jag på att jag är nytatuerad! Man får ju inte bada/sola de första 4-6 veckorna när man gaddat sig.. Buhuu, bara pallra sig upp. Nackdelen med att jag aldrig ser ryggtatueringen själv. Ropade in Björn så han fick hoppa i istället eftersom det fortfarande var rykande varmt..

Jag har ingen lust att utnyttjas och ägna min tid åt välgörenhet om det inte ger mig någonting. Jag har nog med saker själv att göra för min egna skull och saker jag vill ha tid att göra. Får tyvärr avsluta detta "projekt" eftersom det inte ger mig nåt längre.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar