08 mars 2010

I fredags spydde jag på jobbet. Måste varit kycklingen. Sedan höll det i sig hela natten, vaknade väl en gång i timmen. Och jag som skulle haft morgonpasset i stallet, jobbat o gått ut o käkat med tjejerna på lördagen. Men nä, låg o spydde. Kom ur sängen vid 12.30 o lyckades ta mig till macken för att köpa nyponsoppa o rån som Jessica sa att man skulle äta.

På eftermiddagen ringde kärringen från stallet o skällde ut mig " Det här med att sopa har inte du förstått eller? Det ingår ju! Och det står på tavlan så du får komma med en bättre ursäkt. Vi har fått klagomål att du aldrig sopar!" Där låg jag helt utslagen i soffan, och jag har bara haft morgonpasset 1 gång. Man behöver ju inte dra till med värsta utskällningen när det hänt en gång. Pappa fixade ju det eftersom jag va sjuk den dan. Hon tycker fan inte om mig o Lazagne av nån anledning?
Hon ringde när jag precis kommit hem från Härjedalen också o sa att Lazagne va så svullen så hon inte fick på honom grimman? Och att såret "såg riktigt illa ut" som att vi misskötte det?
Det var inte mer svullet än vanligt och det gick jättebra att sätta på honom grimman! Subba!


Nåja, idag har jag jobbat, bytte dag med Josse eftersom vi ska till veterinären imorn igen. Fast kl 08 imornbitti ska jag inventera smyckena på jobbet. Ska va i Söderköping kl 14 o på kvällen kommer tjejerna till Ledberg för att kolla på valparna. De är riktigt feta nu för övrigt haha :) växer som tusan. De borde öppna ögonen snart?

Va inne på fejjan nyss o såg att Jessica gjort en quiz Vad kallar dina kompisar dig i smyg?

Jessica, dina vänner brukar kalla dig:

Bävern!

2 kommentarer:

Jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jessica sa...

Även kallad Gnagarn!
HAHA

Skicka en kommentar