12 mars 2010

Keep it up my baby don't go don´t leave it on top
keep it up my baby don't go don´t do it on top..



Volbeat HEJHEJ

Idag är det min lediga dag. Ledig från jobbet men fullt upp med andra sysslor här hemma hela dagen. Jag började med tvätten. Björns skidbrallor luktade så mycket tvåtakt och rök från allt skoteråkande o grillande i Sågvallen. Men en tvätt hjälpte inte? Tvättade även mina stallkläder som annars ligger lite överallt här hemma o i bilen.

Blev glad över att vågen visade 1 kg mindre än vad den brukar! 58,7 Ojoj. Men kommer förmodligen bli besviken imornbitti när det säkert ser ut som vanligt igen?


Diska lite.

Sen började jag rensa bland min viktiga papper. Det är allt från gamla anställningsbevis, deklarationer, kvitton, garantier, avtal, kvittenser osv.. Kastade nog hälften.

Sen var det dags att rensa bland lådor o skåp. Gamla gratulationskort, reflexer, knappar, mynt från turkiet o norge, batterier, tändare, skiftnyckel, linjal, låsspray, nyckelringar, solglasögonfodral, plånböcker, mobiltelefon, cykellyse, säkringar... och lika mycket till.

Fram med symaskinen o laga lite hål o trasiga sömmar. (Tog en jäkla tid eftersom undertråden trasslade hela tiden, men med hjälp av instruktionsboken så gick det till slut.) Hur svårt ska det va o sy lite?

Måla alla naglar jag har. 20 st. Vilken färg det blev ser ni här.


Nu ska jag till stallet o fortsätta städa där.


Hell YEAH

0 kommentarer:

Skicka en kommentar