11 mars 2010

Om en vecka vid den här tiden är vi påväg till Sälen. Jag är jäkligt nyfiken på mina nya skidor som jag fick av min älskling i 20års-present.

Jag är så glad att det gick så bra hos veterinären i tis. Trots att jag aldrig varit med om en häst med en så stor skada förut så har vi uppenbarligen skött det jäkligt bra. Och Lazagne är ju så pass stark o har lätt för att läka så det gör ju det hela enklare. Men än är det inte över. Det är lite benflisor som ska stötas ut o ben som ska läka ihop. Vi måste även rotfylla minst en tand när det andra läkt klart. Så minst 4 återbesök återstår.
Jag fick iallafall börja rida igen om Lazagne tillåter. Köpte ett gummibett som inte skaver på tänderna o ett pelhamdelta för att inte ha tryck på underkäken, så nu får vi se vad han säger om det. Kanske inte alls funkar, och då får vi fortsätta med promenader..

Godis till frukost kanske inte är grejen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar