27 oktober 2009

kl 20.01 1 kund kvar i butiken med sina 2 (eller va det 3?) barn.
Gallret är halvt nerdraget.
Helt plötsligt -strömavbrott!
Det va kolsvart överallt. Det varade nog bara 10-15 sekunder, men alla lampor kom inte tillbaka och inga koder funkade. Datorerna startades om. Och kunden envisas om att köpa sina tröjor iallafall. JB och jag blev lite förvirrade igår vid det här tillfället. Dessutom blev vi inlåsta sen på ikano. Men vakten hjälpte oss ut, som om han inte hade nog att göra. Det fanns absolut ingen förklaring på det plötsliga strömavbrottet? Det var lika svart på parkeringen, belysningen funkade inte ens där? Det va lite spännande faktiskt. Men gu va mörkt det kan bli. Man såg verkligen ingenting. Kom hem kl 21 fy. Varför ska sånt här hända när man har nåt planerat? Matilda o Linnéa satt i min trapp o väntade samtidigt som David o Matilda satt utanför i sin bil och väntade på mig.

När jag väl kom hem väntade även en skräckis fredag den 13e, popcorn, godis o julmust.



Idag är min enda lediga dag den här veckan så jag ska njuta gärnet hela dan.
-Började med att vakna brevid Linnéa, och Matilda sov i soffan.
-Nu håller jag på att tvätta 100 kg tvätt! Ja, jag lovar! Skitmycket är det.
-Har fixat A-kassa som pappa tjatat om. Kanske behöver det en vacker dag trots allt?
Insåg att jag jobbat sen jag va 16 år. Varför börja så tidigt? Nu kommer man ju (förhoppningsvis) jobba tills man är 65.

-Längar tills tvätten är färdig så jag kan åka och rida.
Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska behålla ridstövlarna.. Har sån ångest över att de va så dyra. Man ska ju trots allt bara trampa i skit?

Imorn kommer Björn hem, och inatt får jag nog klara mig själv.
Saknaaaar...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar