10 oktober 2009

Såhär började min dag. Inte helt fel =)

Pappa var o jagade i närheten så han kom med kaffe o bullar.

Hmm, grannen plingade på förut.

Grannen undrade om vi brukade störas av hans musik. Det stank sprit om honom så fort jag gläntade på dörren! Som vanligt. Förra helgen kom han med bullar o bad om ursäkt. Men vi har aldrig nånsin störts av hans musik?
Nu sa han iaf att de ovanför hatade honom för han brukar spela så högt.

"Du kände Jonas va?" sa han sen.
Han började gråta och kramade mig om och om igen. Det känns bara jobbigt att krama en full främling som gråter.
Det kändes som ett hugg i hjärtat när han sa det. Det gör ont att tänka på det. Hela kroppen fryser till för att sen börja darra.
Det va på min fest det hände för ett par år sedan. Det revs upp igen, jag förstod att de var släkt med tanke på grannens efternamn på dörren...

Han plingade på en gång till sen men jag vill inte prata med honom så jag öppnade inte. Kanske är taskigt?

Ikväll ska vi till Ledberg, till mamma o pappa, och äta vildsvinsstek med potatisgratäng och rödvinssås!!!!! Mmh mmh mmmhh!
Svärmor o bonussvärfar(säger man så?) är också ditbjudna. Blir mys.

Efter det ser det ut att bli hockey/fotbollskväll hos Danell.

3 kommentarer:

Mickan sa...

Hej! Härligt med ridtur:) Lite obehagligt med grannen, men försår även att det rör upp lite känslor. Kul med familjemiddag, och maten lät super god:) Hoppas att allt är bra med dig, och familjen. Kram

Lickis sa...

Ja, det va en välbehövlig dag =)
Hur har ni det själva? Jag måste få träffa er snart. Hur mår Vera? kram

Linnéa sa...

Då är det säkert han som jag och Lilje festade hos samma sommar, fast då bodde han vid kannanhuset i Tannefors, där någonstanns? Han betedde sig precis likadant då med.

Skicka en kommentar