02 oktober 2012

Gav mig ut i regnet och motionerade båda hästarna igår. Blev galopprundan på ca 5,5 km, 45 min.
Cyklade och hämtade Holly på vägen hem igen. Känslan att komma in i värmen och få av sig alla blöta kläder, ta ett djupt andetag och höra det smattrande regnet på ett behagligare avstånd.

Var förbi Collegiums gym i Mjärdevi när jag åkte hem från jobbet igår. Tänkte provträna på tors. Verkade himla fräscht och roliga pass. Jag saknar verkligen att gymma och få lite pepp under ett pass.
Jag har ett aktivt liv med dagliga promenader, löpning och ridning. Ibland gör jag sit-ups och armhävningar hemma men Det är liksom inte kul och jag vet att jag kan ge mer men har inte peppen hemma själv. Jag vill ha mer! Jag vill känna mig slutkörd i musklerna.

Det som får Collegium att passa mig bäst är deras öppettider 05-23 varje dag, året runt! Då kan man gymma innan jobbet eller ta ett pass efter jobbet. Eftersom det är påvägen! Jag åker ju förbi varenda dag.
Nån som vill haka på?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar