03 oktober 2012

Igår hämtade Björn hem mammas crosstrainer. Har man världens bästa mamma som lånar ut sin maskin under vinterhalvåret så behöver man inte köpa en egen. Det är just nu när det blir mörkt och kallt som jag vägrar ge mig UT och springa.

Annars så blev det en ridtur igår, 52 min, 6,1 km. Vågar inte rida i skogen nu under jaktsäsongen. Hörde 3 skott precis när jag skulle sitta upp och Lasses hjärta slog dubbelt så fort och ville inte riktigt gå fram. Men han va ganska lugn och vägrade bara nån minut.

Även en kvällspromenad med massa härliga grannar. På med reflexvästar och pannlampor. Det var jag, Holly, Tessan, Matte, Leo, Linus, Jessie, Johanna och Alva. Blev rundan: 3,6 km ca 35-40 min. Glömde sätta igång Runkeeper.

Jag gjorde en riktigt lyckad fiskgratäng på torsk, aubergine, zucchini, broccoli, champinjoner, grädde, dill och soltorkadetomater-chutney (köpt i Askersund i en lokal fransk affär).
Björn fick ris till medan jag nöjde mig med bara gratäng. Tänk att jag hade grädde i maten? Har nog aldrig hänt förr!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar